استفاده از عطر و ادکلن در حال حاضر به بخشی از روتین زندگی برای همه تبدیل شده است. این محصولات علاوه بر ایجاد بوی خوش و تمیز، به مرور زمان به عنوان امضای شخصی فرد محسوب میشوند و رایحهای مشخص را در ذهن اطرافیان به جا میگذارند. با این حال، انتخاب صحیح عطر و ادکلن در میان هزاران برند مختلف با نتها و رایحههای متنوع، یک فرآیند خرید چالش برانگیز است. در این مقاله به راهنمای خرید عطر و ادکلن و نکات مهم این محصول دوستداشتنی می پردازیم.
چرا استفاده از عطر و ادکلن امروزه در بین افراد رایج است؟
بوی خوش، پخش عطر در محیط و حس خوبی که از استشمام بوی هر شخص به دست میآید. از بهترین احساسات برای هر شخص است. علاوه بر تمیزی و آراستگی لباسها، عطرها با تأثیر بهسزایی در ایجاد اعتماد به نفس موثر هستند. دنیای عطرها بسیار وسیع و گسترده است و انواع مختلفی از رایحههای طبیعی، مصنوعی و ترکیبی از این دو، بسته به خصوصیات و ویژگیهای هر فرد، وجود دارد. بنابراین، توجه به نکات مهم و راهنمای خرید عطر و ادکلن کمک ویژهای در انتخاب و خرید عطر و ادکلن به ما می کند.
راهنمای خرید عطر و ادکلن:
هر عطر و رایحه انتخابی شما، داستانی در مورد شما و نحوه یادآوری شما بیان می کند. حس بویایی ما قوی ترین حس ماست و تاثیر زیادی بر احساسات ما دارد. این به این معنی است که عطری که انتخاب میکنید باید با شخصیت شما همخوانی داشته باشد و به شما کمک کند تاثیر ماندگاری مثبتی به جا بگذارید.
1- تعیین شخصیت، جنسیت و گروه سنی افراد:
عطر شما باید شخصیت شما را منعکس کند و به شما احساس اعتماد به نفس فوقالعادهای بدهد. همچنین، باید به جنسیت شما (مردانه، زنانه یا عطرهای یونیسکس) توجه کنید. عطرها بر اساس گروه سنی افراد (بزرگسال، نوجوان و جوان، و کودکان) دستهبندی می شوند. افراد با سن بالاتر بیشتر از عطرهای سنگین استفاده میکنند، در حالی که افراد جوانتر از عطرهای سبک استفاده میکنند
2- انتخاب عطرهای یونی سکس:
بسیاری از افراد ترجیح میدهند از عطرهای یونیسکس استفاده کنند. این عطرها بوی ملایم و سبکتری دارند و در دستهبندی جنسی خاصی قرار نمیگیرند. همچنین، از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند و چند نفر از اعضای خانواده میتوانند از آنها استفاده کنند.
3- راهنمای خرید عطر و ادکلن بر اساس شناخت رایحه مناسب هر شخص:
اصلیترین و مهمترین نکته در انتخاب و خرید عطر، گروه بویایی و رایحه آن است. این مورد به دستههای گلی، چوبی، مرکباتی، چرمی، تمیز و فرش، میوه ای و رایحه های شرقی تقسیم می شود.
1- گروه رایحه های گلی:
رایحههای گلی در میان بانوان بسیار پرطرفدار و ایدهآل است و بوی تقریبا ملایم و شیرین گلهای شکوفه را تداعی میکند. خانواده عطرهای گلی به طور مشخصی زنانه و با ظرافت هستند و برای قرار ملاقات، مهمانی ها و بیرون رفتن پیشنهاد می شوند. رایحه لطیف و تقریبا ملایم گل رز، گل صد تومانی، یاسمن و زنبق اغلب در این نوع رایحهها دیده میشود.
2- دسته رایحه های چوبی:
رایحههای چوبی جذاب، رازآلود و حس ماجراجویی را القا میکنند و بیشتر مناسب آقایان هستند. این گروه از رایحهها از گیاهان چوبی مانند سدر، چوب صندل، عنبر ، نعناع هندی، سدر، تهیه میشوند.
3- گروه بویایی و رایحه های شرقی:
عطرهای گرم و اغواگر که با بیان حس جسورانه در گروه بویایی شرقی و آسیایی قرار میگیرند و از قدیمیترین رایحههای استفاده شده در میان تمام عطرها هستند. این عطرها ترکیبی مست کننده از شیرینی و گرما را شامل ترکیباتی از عودهای باستانی معابد چین تا عطر بخورات مراکشی، نتهای شیرین وانیل و عسل، و همچنین نتهای خاکی و مشکدار نعناع هندی، وتیور و چوب صندل را شامل می شوند. تمامی این عناصر به گروه بویایی شرقی تعلق دارند.
4- رایحه های فرش با حس پاکی و تمیزی:
رایحه های فرش و تمیز با حس تازگی و سرزندگی همهکارهترین رایحهها در میان خانوادههای عطری هستند که برای روزمره و مناسبتهایی که میخواهید تاثیری در روند کاری خود ایجاد کنید، عالی هستند. عطرهای تازه ونشاطآور اغلب با جنبههای مرکباتی را با نتهایی از گیاهان تازه، خیار، نمک دریا و برخی گل ها بر تن و لباسهای شما فرار می گیرد.
5- رایحه های مرکباتی:
عطرهای سرزنده و مسرتبخش مرکباتی به عنوان پیشنهاد جذابی در روزهای بهاری و گرم تابستان مطرح میشوند. این عطرها با ترکیبات مرکباتی مانند لیمو، گریپ فروت و پرتقال، بهترین انتخاب برای ایجاد حس خوشایند در فصل بهار هستند. عطرهای مرکبات تداعی کنندهی یک روز خوش و انرژیبخش در این فصل هستند. شما میتوانید این عطرها را در فضای باز و آفتاب با درخشش خورشید هنگام فعالیتهایی مانند دریا و موج سواری یا تفریح در کنار طبیعت استفاده کنید.
6- گروه بویایی چرمی:
گروه بویایی چرمی، مناسب آقابان با تاثییر عطرهای گس و مردانه و مجلل و گرم یا خنک هستند. ادکلن های مردانه اغلب حاوی نت هایی هستند که عطری جذاب و معمایی ایجاد می کنند و شخصیتی برجسته برایتان به وجود میآورد. عطرهای چرم اغلب ترکیبی از نتهای تنباکو، چوب و چرم هستند و با رایحههای تلخ و گرم به خوبی با شخصیت مردانه هماهنگ میشوند.
7- دسته رایحه های میوه ای:
عطرهای میوه ای بهترین راه برای تجربه شیرینی تابستان در تمام طول سال است. رایحههای میوهای مانند انواع توتها، مرکبات، انبه و نارگیل هستند. این عطرها برای فعالیت هایی که در طول روز یا خارج از منزل برگزار می شوند ایده آل هستند. عطرهای میوه ای یک تقویت کننده عالی خلق و خو هستند و مخصوصاً برای کسانی که می خواهند انرژی جوانی را تجسم کنند، مناسب است.
4- تعیین نوع نت و رایحه هر عطر:
از راهنمای خرید عطر و ادکلن به نت هر عطر باید اشاره کنیم. هر عطر دارای نت اصلی و مشخصی است که بعد از گذشت چند ساعت به طور کامل پدیدار می شود. این نت و رایحه معمولاً به چهار دسته اصلی تقسیم میشوند: شیرین، تند، خنک و تلخ. تعیین نوع رایحهای که مورد علاقه شماست، میتواند در انتخاب عطر مناسب کمک کند.
5- توجه به نت اصلی پخش بوی عطر با توجه به هرم عطر:
نتهای عطر، لایههای رایحهای، هستند که ترکیب یک عطر را تشکیل میدهند. این نتها معمولاً به سه دسته تقسیم میشوند: نتهای بالا، نتهای قلبی (میانی) و نتهای پایه. نتهای عطر، عموماً بوی اصلی عطر را مشخص میکنند. به همین دلیل، هنگام خرید عطر، در ابتدا یک بوی خاص را حس میکنید و پس از گذشت چند ساعت، بوی دیگری را استشمام میکنید.
-
نت بالایی
رایجه یا نت بالایی یا اولیه، بلافاصله پس از اسپری کردن عطر، توسط شما استشمام میشوند. این نتها فرمولاسیونی سبکتری دارند و بوی ابتدایی جذابیت اولیه عطر را مشخص می کنند. نت اولیه حدوداً بین 10 تا 20 دقیقه استشمام میشود و پس از این مدت، تدریجاً محو میشود
-
نت میانی
پس از محو شدن رایحه اولیه رایحه میانی، که قلب عطر نیز نامیده میشود. پدیدار می شود. نت میانی، بدنه اصلی ( 40-80 درصد ) و ویژگی عطر را تشکیل میدهد و ماندگاری بیش تری حدود بین 20 تا تا 60 دقیقه دارد.
-
نت پایه
نتهای پایانی، بخش اساسی از عطر هستند و داستان اصلی عطر را روایت میکنند. این نتها معمولاً با ماندگاری بالا عمل میکنند و برای مدت طولانی در اثر عطر باقی میمانند. نتهای پایه به عطر عمق و ماندگاری ویژه ای میبخشند و اغلب باعث واکنشهای احساسی و خاطرات همراه میشوند. آنها معمولاً حاصل ترکیب موادی مانند چوب، مشک، وانیل، عود، میباشند.
6. مطالعه نقد و بررسیهای راهنمای خرید عطر و ادکلن:
با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی تمامی عطرها، راهنمای خرید عطر و ادکلن در اینترنت به طور کامل معرفی شده اند. قبل از خرید، نقد و بررسیها و نظرات دیگران را درباره عطرهای مورد نظرتان مطالعه کنید تا انتخاب صحیح و مناسبی داشته باشید.
7- خرید از فروشگاه های معتبر:
عطرها را از فروشگاه و منابع معتبر خریداری کنید، مواد داخل عطرها به طور مستقیم با پوست در ارتباط هستند و امکان هر گونه استفاده از مواد شیمیایی محرک و حساسی زا در عطرهای بی نام و نشان وجود دارد.
8- تست عطر در محل خرید:
قبل از خرید، عطر را بر روی پوست خود تست کنید زیرا هر عطر با پوست و بدن شخص واکنش متفاوتی خواهد داشت، بنابراین تست عطر روی پوست خود میتواند به شما کمک کند تا ببینید که آیا رایحه و تغییرات آن برای شما مناسب است یا نه؟
9- پاکسازی راه تنفسی:
اگر چندین عطر را همزمان بو و استشمام کنید تشخیص دقیق عطرها برای شما مشکل می شود. بنابراین از دانه قهوه برای شفاف سازی جس بویایی کمک بگیرید.
جمع بندی:
خرید عطر یک تجربه شخصی است و استفاده از راهنمای خرید عطر و ادکلن به شما برای انتخابی مناسب و تجربه ای دلنشین کمک می کند همچنین بهتر است عطری را انتخاب کنید که با سلیقه و شخصیت شما همخوانی دارد و برای شما لذتبخش باشد.
نظرات کاربران